Onderdelen
Hieronder vindt u een korte beschrijving van de looponderdelen. Bij elk onderdeel mag je 1 - 3 lopers inzetten.
1 ronde is 200 meter. 1 minironde (biatlon) is 30 meter
#1 Scratch
#2 Binnen de Minuut
Binnen de minuut probeert men samen als team een afstand af te leggen die men vooraf kiest. Punten worden bepaald o.b.v. de gekozen afstand. Wordt de afstand niet bereikt, krijgt men geen punten. (3 lopers)
#3 Keirin
In dit individueel loopnummer van 4 ronden wordt het tempo de eerste 3 ronden stelselmatig verhoogd door een pacemaker. In de laatste ronde sprint men voor de overwinning. ( 1 loper)
#4 Afvalling
Probeer als team zo lang mogelijk in de race te blijven. Elke ronde valt het laatste team af, na 3 ronden wordt de wedstrijd voor 1 ronde geneutraliseerd. Men mag zoveel aflossen als men wil in de aflossingszone. (2 lopers)
#5 Biatlon
Bereik zo snel mogelijk de finish. Elke loper legt 2 ronden af en onderweg voert men een mikproef uit. Bij elke misser moet een mini-rondje afgelegd worden. (3 lopers)
#6 Ploegkoers
#7 Achtervolging
Voor vragen over een van deze onderdelen kan u altijd contact opnemen via het onderstaande formulier