Onderdelen

Hieronder vindt u een korte beschrijving van de looponderdelen. Bij elk onderdeel mag je 1 - 3 lopers inzetten. 

1 ronde is 200 meter. 1 minironde (biatlon) is 30 meter

#1 Scratch

In deze aflossingsrace van 3 ronden probeert men zo snel mogelijk de finish te Bereiken. Aflossen gebeurt na iedere ronde van 200m (3 lopers)

#2 Binnen de Minuut

Binnen de minuut probeert men samen als team een afstand af te leggen die men vooraf kiest. Punten worden bepaald o.b.v. de gekozen afstand. Wordt de afstand niet bereikt, krijgt men geen punten. (3 lopers)


#3 Keirin

In dit individueel loopnummer van 4 ronden wordt het tempo de eerste 3 ronden stelselmatig verhoogd door een pacemaker. In de laatste ronde sprint men voor de overwinning. ( 1 loper)

#4 Afvalling

Probeer als team zo lang mogelijk in de race te blijven. Elke ronde valt het laatste team af, na 3 ronden wordt de wedstrijd voor 1 ronde geneutraliseerd. Men mag zoveel aflossen als men wil in de aflossingszone. (2 lopers)


#5 Biatlon

 Bereik zo snel mogelijk de finish. Elke loper legt 2 ronden af en onderweg voert men een mikproef uit. Bij elke misser moet een mini-rondje afgelegd worden. (3 lopers)


#6 Ploegkoers

Verdien punten bij tussensprints of door het peloton te dubbelen. Men mag zoveel aflossen als men wil in de aflossingszone.             (3 lopers)


#7 Achtervolging

De verdiende punten worden omgezet in tijdsverschillen. Het team met de meeste punten start als eerste. Het team dat na 6 ronden als eerste over de finish komt wint het Loop-Omnium.        
 (3 lopers)

Voor vragen over een van deze onderdelen kan u altijd contact opnemen via het onderstaande formulier 

© Seppe Severens 2019 - 0470342774 - seppe.severens@sportaround.be 
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin